با گسترش شهرها و تغییرات در سبک زندگی شهرنشینی، به مرور خانه‌های کوچکتر جایگزین خانه‌های بزرگ شده‌اند. با توجه به کمبود فضا در خانه های آپارتمانی امروزی، طراحان سعی کرده‌اند از فضایی که در اختیارشان است بیشترین استفاده را بکنند. به همین دلیل در صنعت شیرآلات سعی شده تا حد ممکن از فضای دیوارها استفاده شود. امروزه با طراحی شیرآلات توکار، این هدف محقق شده و تحولات گسترده‌ای در عرصه معماری و دکوراسیون داخلی ایجاد شده است. در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره مزایا و معایب شیرآلات توکار ، قیمت شیرآلات توکار، برندهای معتبر و نحوه نصب این شیرآلات را برای شما بیان کنیم.

به چه شیرآلاتی توکار می‌گوییم؟

بعد از تحول بزرگی که در تولید کارتریج شیرآلات ساختمانی رخ داد، تولید شیرهای توکار را می‌توان بزرگترین تحول صنعت شیرآلات، به خصوص در ارتباط با طراحی معماری و دکوراسیون ساختمان دانست. به شیرآلاتی که تمامی مکانیزم‌های آن نظیر لوله‌ها و اتصالات، کارتریج، دایورتر و … درون دیوار قرار می‌گیرد و تنها قاب روی مغزی و دسته شیرآلات بیرون دیوار اجرا می‌شود و قابل رویت است، شیرآلات توکار می‌گویند. این نوع طراحی برای شیرآلات فضای بیشتری در اختیار طراحان و معماران قرار داده است و تحولی شگرفی در طراحی داخلی ساختمان ایجاد کرده است.

نحوه نصب شیرآلات توکار

اکثر افراد تصور می‌کنند شیرآلات توکار را تنها در خانه‌های تازه ساخت می‌توان به کار برد، در حالی که این تصور کاملا اشتباه است. در خانه‌های قدیمی نیز می‌توان از این شیرآلات استفاده کرد و به راحتی آنها را نصب کرد. بیشتر شیرآلات توکار نحوه نصب مشابهی دارند. با این حال ممکن است برخی شیرآلات به علت داشتن آپشن‌های خاص یا هر دلیل دیگری روش نصب متفاوتی داشته باشند. حتی ممکن است روش نصب شیر روشویی، دوش، توالت و ظرفشویی نیز با یکدیگر متفاوت باشد.

در هر صورت نصب شیرآلات بخصوص شیرهای توکار یک کار تخصصی است که بهتر است توسط یک فرد متخصص و ماهر انجام شود. اما اگر خودتان اندکی مهارت داشته باشید با دیدن فیلم‌های آموزشی، کاتالوگ محصول، یا خواندن مقالاتی مانند راهنمای نصب شیرآلات توکار در سایت تجهیزات خانه و آشپزخانه چارسو، می‌توانید این کار را انجام دهید.

استفاده از نقشه لوله کشی بسیار مهم است

نکته مهم این است که نقشه لوله کشی باید از قبل تهیه شده باشد و تمام لوله‌ها و اتصالات پشت پوشش دیوار و بصورت توکار نصب شوند زیرا هیچ کدام از این تجهیزات نباید قابل رویت باشند. در خانه‌های قدیمی نیز بهتر است از نقشه لوله کشی استفاده شود تا کار تخریب دیوارها و نصب شیرآلات در زمان کمتر و با هزینه کمتر انجام شود.

 

نحوه انتخاب شیر توکار توالت

شیرآلات توالت فرنگی و ایرانی اندازه‌های خاص خود را دارند به همین دلیل قبل از انتخاب شیرآلات توکار، باید نوع توالت خود را انتخاب کنید. اینکه توالت ایرانی می‌خواهید یا فرنگی، آیا توالت فرنگی شما از نوع وال هنگ است و … اهمیت زیادی دارد زیرا تغییرات در مراحل بعدی سخت و هزینه بردار خواهد بود.

نکات مهم در خرید شیرهای توکار

  • کیفیت مغزی یا اینفینیتی شیرآلات توکار اهمیت زیادی دارد. کیفیت پایین مغزی در این نوع شیرآلات، احتمال ایجاد نشتی و هزینه‌های تعمیر بسیار بالایی را دارد؛ بنابراین در هنگام خرید شیرآلات توکار، توجه ویژه‌ای به کیفیت مغزی داشته باشید.
  • همراه با شیر باید بازویی، سقفی، دیواری، براکت، زانویی، سردوش و شلنگ نیز خریداری شود و نکته مهم این است این تجهیزات باید هماهنگی کامل با شیرآلات داشته باشند. در غیر این صورت نتیجه نهایی با مشکلاتی از قبیل کارکرد نادرست، یا عدم زیبایی مورد انتظار مواجه خواهد شد.
  • هنگام خرید مغزی توکار، از موجودی کاور رویی و تنوع آن مطمئن شوید. زیرا پس از خرید تنها از کاور همان برند می‌توانید استفاده کنید. بنابراین بهتر است در هنگام خرید شیرآلات توکار و متعلقات آن همگی اجزا از یک برند تهیه شده باشد تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.